Gyakran hozzuk fel, amikor partnerekkel tárgyalunk, hogy gyártással is foglalkozunk. Ezeket a projekteket annyira a szívügyünknek tekintjük, hogy az ötlet megszületésétől a megvalósulásig személyesen gondoskodunk róla, hogy a vízió képet öltsön. Így történt ez a Solvenest esetében is, ahol egy online bűnügyi, szabadulószoba-alapú játék promóciója volt a cél, de a végére egy közös, nagy csapattá lettünk a partnerrel.
A Solvenest „Az akasztott ember” játékával egy olyan összetett, videókkal, létező weboldalakkal, social media profilokkal megkomponált krimi-rejtvényt rakott le az asztalra, ami nemzetközi szinten is megállná a helyét. A játékosok a történet során egy online platformról indulnak, de maga az akció nemcsak a weben, többszáz weboldalon szerte történik, hanem egyes feladványokhoz elengedhetetlen, hogy elővegyük a telefonunkat, másokhoz rajzolni szükséges, hogy megfejtsük őket.
Az akasztott emberen egy tehetséges fejlesztőcsapat munkája látszik, amit első pillanattól nagyra becsültünk, és ezt akartuk a legérzékletesebben átadni a videóban. Mivel már az a kémia inspiráló volt, ami a két csapat között elindult a tárgyalásokon, azt éreztük, a képi anyagnak is jót tenne ez a kémia. Így jött a koncepció, hogy olyan tartalomgyártókat ültetnék le végigjátszani a Prológus fejezetet, akik hasonló személyiségűek, de mégis más az erősségük. Viszont, hogy ne egy szimpla gameplay videó szülessen, meg kellett fűszerezni a koncepciót egy izgalmas helyszínnel, ahova úgy vártuk az összesen 11 tartalomgyártót, köztük Radics Petit, Nessajt, Fókuszcsoport Ádámot, Simonffy Petit, vagy a Freestyle foci Lipták Zoliját, hogy semmilyen hasznos információval nem láttuk el őket, így a rejtély-faktort is növelhettük, a reakciók pedig teljesen őszinték maradtak.
Helyszínnek hosszas keresés után a Gamerland bizonyult, ahol fel tudtuk állítani a klasszikus, „Kész átverés show”-típusú set-up-ot. A játék folyt a helyszín egyik streamer szobájában, a kamerák képe és a játékosok képernyője pedig real time streamelve érkezett a szomszéd helységbe, ahonnan mindig láttuk, ha be kell avatkozni a szobába elrejtett CB rádión keresztül. A Gamerland modern arcade játékterem-hangulata pedig jól asszisztált a szunnyadó gamer-én felélesztésében, ahogy a tartalomgyártók megkeresték, hogy egyáltalán hol is lesz a játék. Végül mind a 5 csapat sikerrel teljesítette az akadályokat, miközben jól szórakoztak, és mind szívesen tovább játszanák, ami nemcsak a teljesíthetőség, de az élvezeti faktor bizonyítéka is.
Összességében hálásak vagyunk a Solvenest csapatának, hogy egy ilyen izgalmas feladatban szabad kezet adtak nekünk és biztosítottak minket támogatásukról személyes jelenlétükkel is. Ahogy a velünk dolgozó tartalomgyártóknak is, hogy nem csak megrendeléseket teljesítő zsoldosként működnek, hanem parterek olyan együttműködésekben, ahol a saját víziónkba szeretnénk, hogy részt vegyenek. Az pedig a partnerek felé egy jó üzenet, hogy ha a tartalomgyártó jól érzi magát egy projektben, ami nem feltétlen a saját csatornáján jelenik meg, szívesebben is terel rá. Ha javaslatot teszünk egy kommunikáció kapcsán egy adott tartalomgyártóra, akinek szerintünk az passzolna a személyiségéhez, érdemes megfogadni, mert a kommunikáció sikere múlhat, ha az illető részvétele nem őszinte.
A videó, ami viszont csak őszintén pozitív reakciókat tartalmaz, és kiváló kedvcsináló az év játékára is pályázható alkotásnak, már megtekinthető a Solvenest csatornáján: