Ritka eset, amikor teljes az összhang magbízó és megbízott között. Amikor közös a gondolkodásmód, az ízlés, a célok, a munkamorál, de még a humorérzék is. Egy ilyen ritka és szerencsés csillag-együtt állás indította el lassan fél éve futó, és nyugodtan mondhatjuk, hogy egyik kedvenc projektünket, amitől partnerünkkel, a Clarabottal közösen fejlődhetünk és léphetünk újabb területekre. Ez a Nano sztorija.
Még tavaly ősszel keresett meg minket először a magyar Clarabot cég azzal, hogy kifejlesztettek egy forradalmi fájlmegosztási szolgáltatást Nano néven, ami katonai szintű titkosítást használ az adatküldés és a chat során, és azt érzik, hogy a benne rejlő potenciállal a felhő alapú szolgáltatóknak is hadat üzenhet. A beszélgetés onnan indult, hogy egy egyszeri tartalomgyártói megjelenést szerettek volna rajtunk keresztül, de a közös rezonálás olyan hamar kiderült, és mi, mint Penta Media is annyira éreztük a termékben rejlő potenciált, hogy viszonylag hamar megindultak az ötletelések a tekintetben, hogyan tudnánk segíteni nekik szélesebb körűen.
A tervek decemberre véglegesedtek, és ezzel elindult a Penta Media működésének legátfogóbb szolgáltatási csomagja. Már a Nano decemberi BETA időszaka alatt elindítottuk a tartalomgyártói kommunikációt, de a kezdeti egyszeri videós promóció helyett, elfogadva szakmai javaslatainkat, végül rögtön 3 gyártónál, a The Reelcrew-nál, Jancsó Gergőnél és Radics Petinél is kikerült egy-egy videó, ami 3 különböző hangvételben mutatja be a Nano szolgáltatásait. Mivel pedig rávilágítottunk a Clarabotnál arra, hogy a tartós tartalomgyártói együttműködéseknek nagyobb foganatja van, mint egyszeri promóciónak, a The Reelcrew szintén tavaly fellendülő TikTok profilján, Radics Peti pedig YouTube-on készített már több anyagot azóta, amiben szerepet kap a Nano promóciója.
A tartalomgyártói tevékenységek mellett azonban éreztük, hogy saját social media jelenlét nélkül ezek a videók önmagukban nem fognak elég hitelt adni a fogyasztók felé, hogy nagyobb számban tiszteljék meg bizalmukkal a Clarabotot, ráadásul a figyelmet fenn is kell tartani. Úgyhogy megkaptuk a megbízást, hogy decemberrel induljon el a Nano Facebook, Instagram, Twitter, YouTube és LinkedIn oldala, ahová a megjelenések és update-ek ritmusától függően változó intenzitással, de jelenleg is folyik kommunikáció. Továbbá megalkottuk Nano Kapitányt, az adattitkosítás szuperhősét, és neki egy teljes személyiséget Twitteren.
Ezzel egy időben – gyártási oldalunkat erősítve – műhelyünkben elkészült egy animációs kisfilm is, ami a Nano előnyeit mutatja be és aminek magyar szinkronjához neves színművészünk, Albert Péter adta a hangját. De a napokban jelentettünk meg egy F.A.Q. videót is, ami a megjelenés óta, a tartalomgyártóink anyagai alatti kommentekben felmerült kételyeket igyekszik eloszlatni.
A gyártást tekintve pedig nemcsak videós, vagy social oldalról álltunk bele a munkálatokba, de felhasználói tutorial one pager-eket, pitchekhez használható pdf-eket és sajtó-kiajánlókat is készítettünk, amivel több fizetetlen és egy fizetett PR megjelenést is biztosítottunk a cégnek, többek között olyan helyeken, mint az IGN, vagy a PC Guru.
Az elmúlt fél év alatt már sok újítás kijött a Nano-hoz. Megjelent a teljes verzió, az Apple build, az Android verzió, a funkciók és nice to have feature-ök pedig napról napra bővülnek, ahogy a fáradhatatlan csapat rekordtempóban halad a fejlesztéssel. Mi idő közben biztosítottunk megjelenést Magyarósi Csabánál, a Tech2-nél, a Palóc Videótékánál, bevettük a kezelt pool-ba a más irányból már érkezésünkkor Nano-közeli Jordan Beast-et és Kókányékat, neveztük a Nano-t a Global Infosec Awards-ra, és már a kommunikáció nemzetközi kiterjesztését tervezzük, reklámspotok és podcastek rendezése mellett.
Hálásak vagyunk a Clarabot-nak, amiért ekkora szintű bizalmat kaptunk tőlük, és így kibontakozó kreativitásunk által mi is sokat tanulunk, fejlődünk! Mindenkinek sok olyan partneri viszonyt kívánunk, ami a Penta Media és a Clarabot között kialakult, és csak ajánlani tudjuk a Nano-t, ami a clarabot.com oldalon kipróbálható!